دیدنی های مشهد
نوشته شده توسط : hosnavi

پارک وحدت مشهد

 

_وحدت_مشهد_6.jpg

 

_وحدت_مشهد_5.jpg

 

پارک وحدت مشهد در زمینی به وسعت بیست هکتار در در حاشیه ای بلوار وحدت در شرق مشهد قرار دارد.این پارک بزرگترین پارک مشهدمقدس می باشد و از تمامی پارک مشهدبزرگ تر است که اکثر مسافران تور مشهد جذب این پارک زیبا می شوند.این پارک درسال ۱۳۴۵ شمسی احداث گردید و از آن زمان تاکنون بخش های مختلف فرهنگی و ورزشی و تفریحی درآن احداث شده است و هم اکنون نیز امکانات جدیدی در دست احداث می باشد.


این پارک دارای امکانات سیاحتی و تفریحی و ورزشی همچون فضای سبز ، دریاچه مصنوعی ، آب نما و آبشار ،تئاتر و سینما های تابستانی ، و امکانات ورزشی از قبیل سکوهای تنیس روی میز ، شطرنج ، زمین های ورزشی و زمین اسکیت و … می باشد و جز مناطق گردشگری مشهد هم می باشد . احداث مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) توسط اداره کل ارشاد اسلامی خراسان ، کتابخانه و مراکز فعالیت های فرهنگی و هنری نیز در داخل این پارک فراهم شده است و در مناطق گردشگری اطراف مشهد نیز جای دارد.

درخت های گوناگون و گلکاری ها و خیابان و حوض ها و اقامتگاه های موقت ودیگر تجهیزات و امکانات تفریحی و موقعیت مناسب شهری باعث شده است تا این پارک همواره محل استراحت و تفریح شهروندان مشهدی و مسافران تور مشهد باشد.

_وحدت_مشهد_2.jpg

_وحدت_مشهد_3.jpg

_وحدت_مشهد_7.jpg


رباط خاکستری مشهد

 

_خاکستری_مشهد_1.jpg

 

این اثر تاریخی در 17 کیلومتری جنوب مشهد در کنار روستایی به همین نام واقع شده  که منتسب به دوره صفویه است، رباط مزبور در گذشته محل بیتوته مسافران و کاروانیان در مسیر شاهراه هرات، توس و نیشابور بوده و با توجه به منابع تاریخی در عصر غزنویان بنیان گردیده است. این بنا مشتمل بر سه فضای اصلی سرپوشیده بوده و روی هم رفته شش گنبد کروی آن را شکل داده است. پیرامون این تالار نیز غرفه‌هایی با تاق جناغی برای اطراق مسافران تور مشهد تعبیه شده و در گوشه‌های آن اطاق‌هایی به وجود آمده است. در ضلع جنوبی بنا نیز فضایی به صورت حیاط وجود دارد. رباط خاکستری در شمار یادگارهای معماری کهن خراسان می‌باشد.

 

_خاکستری_مشهد_4.jpg

 

_خاکستری_مشهد_3.jpg

مطالب مرتبط :

تور مشهد آذر 94

تور مشهد زمستان 94

تور مشهد نوروز 95





:: برچسب‌ها: دیدنی های مشهد,جاذبه های گردشگری مشهد,مناطق توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: